20 May 2011

2) Teine.

Ultrajooksust ja lähiplaanidest.

Need kes kuidagi siia blogisse sattunud on need ilmselt teavad misasi see ultrajooks on nii, et pikalt ja laialt ei tahaks sellel peatuma jääda, kuid kuna ma ultrajooksu blogi juba kord algatasin siis natuke peaks ultrajooksu teooriatst ka kirjutama.
Ultrajooksuks loetakse distantsi mis on pikem kui maraton,. Nii, et tegelikult on juba 43-44 km. jooksud juba ultradistantsid ja sellised jookse ka korraldatakse. Samas klassikaliselt hakatakse ultrajooksuks  lugema alates 50km jne pikkust jooksu kuni 1000km ja isegi pikemad distantsid näit. TransEurope ja 3100miiline jooks USA-s. Teine standard on  jooksmine 6-8-12-24-48 jne tundi, joostakse ka 6 päeva või rohkemgi ning võidab see, et kes etteantud aja jooksul rohkem kilomeetreid läbib. Kuna ma ise eriti kiire jooksja ei ole, tundub mull, et hakkn eelistama just viimast varianti. Samas kui juba ultra siis ultra, 6 tundi ei tundu eriti ultra, 6tunniga kui vaikselt ja mõnusas tempos joosta jõuab maratoni ära joosta, olen paar sellist 6tunnist maratonitrenni teinud.  Nii, et mulle tundub, et  ultra algab minu jaoks 12tunnist (tunnistan ausalt, ei ole ise veel 12tundi jalgel püsinud, plaanis on küll) ning kui distantis joosta siis alates 100km, oleks distants mida ultraks peaksin (ei ole nii pikalt veel ise jooksnud, kuid ka see on plaanides kirjas).
Lähiplaanidest rääkides, olen 21-23.maini Copenhagenis, kus 22.mail osalen maratonil, plaan on joosta isiklik ja uus Sideameti maratonirekord, e. aeg alla 3t. 47m, kas see õnnestus, sellest juba järgmisel nädalal.

No comments:

Post a Comment